Ogólne warunki handlowe

Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe ("Warunki") spółki ForestHunt s.r.o., z siedzibą pod adresem Bělehradská 858/23, 120 00 Praga, Republika Czeska (adres korespondencyjny ForestHunt s.r.o., Holečkova 2538/5, 370 04 České Budějovice, Republika Czeska), numer identyfikacyjny 17627559, numer VAT CZ17627559, zarejestrowana w Rejestrze Handlowym pod numerem C 374150 prowadzonym przez Sąd Miejski w Pradze, e-mail petras@foresthunt.eu, numer telefonu +420 603 783 087 ("My" lub "Sprzedawca"), podlegają przepisom § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz, Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami ("Kodeks cywilny"), wzajemne prawa i obowiązki Użytkownika, jako Kupującego, i Nas, jako Sprzedającego, powstałe w związku z lub na podstawie umowy kupna ("Umowa") zawartej za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie panlasu.pl.

 Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkownika zawarte są w Polityce przetwarzania danych osobowych, która znajduje się tutaj /polityka-prywatnosci/.

 Postanowienia niniejszego Regulaminu stanowią integralną część Umowy. Umowa i Regulamin zostały sporządzone w języku czeskim. Możemy jednostronnie zmienić lub uzupełnić brzmienie Regulaminu. Postanowienie to nie ma wpływu na prawa i obowiązki powstałe w okresie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.

 Jak wiadomo, komunikujemy się głównie na odległość. W związku z
tym nasza Umowa podlega również wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, które pozwalają nam porozumieć się ze sobą bez jednoczesnej fizycznej obecności Nas i Użytkownika, a zatem Umowa jest zawierana na odległość w środowisku e-sklepu, za pośrednictwem interfejsu strony internetowej ("interfejs internetowy e-sklepu").

 Jeśli jakakolwiek część Warunków jest sprzeczna z tym, co wspólnie uzgodniliśmy w ramach procesu zakupu przez Użytkownika w naszym sklepie internetowym, ta konkretna umowa będzie miała pierwszeństwo przed Warunkami.


I. NIEKTÓRE DEFINICJE

 1. Cena
oznacza kwotę pieniędzy, którą Użytkownik zapłaci za Towary;

 2. Cena wysyłki oznacza kwotę, jaką Użytkownik zapłaci
za dostawę Towarów, w tym koszt ich zapakowania;

 3. Cena Całkowita to
suma Ceny i Opłaty za Wysyłkę;

 4. VAT
oznacza podatek od wartości dodanej zgodnie z obowiązującym prawem;

5. Faktura jest dokumentem
podatkowym wystawionym zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług na Cenę Całkowitą;

 6. Zamówienie oznacza
nieodwołalną propozycję Użytkownika dotyczącą zawarcia z Nami Umowy zakupu Towarów;

 7. Konto Użytkownika
oznacza konto założone na podstawie danych podanych przez Użytkownika, które umożliwia przechowywanie wprowadzonych danych oraz przechowywanie historii zamówionych Towarów i zawartych Umów;

 8. Użytkownik
to osoba dokonująca zakupów w naszym sklepie internetowym, prawnie określana jako kupujący;

 9. Towary
to wszystko, co można kupić w sklepie internetowym.


II. POSTANOWIENIA OGÓLNE I INSTRUKCJE

 1. Zakup Towarów jest możliwy wyłącznie za pośrednictwem interfejsu internetowego sklepu internetowego.

 2. Przy zakupie Towarów obowiązkiem Użytkownika jest podanie nam wszystkich informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą. W związku z tym uznamy, że informacje przekazane nam przez Użytkownika podczas zamawiania Towarów są prawidłowe i zgodne z prawdą.


III. ZAWARCIE UMOWY

 1 Umowa z London General Insurance Company Limited może zostać zawarta wyłącznie w języku czeskim.

 2. Umowa zawierana jest na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego, przy czym koszty korzystania ze środków porozumiewania się na odległość ponosi Użytkownik. Koszty te nie różnią się jednak w żaden sposób od podstawowej stawki płaconej przez Użytkownika za korzystanie z tych środków (tj. w szczególności za dostęp do Internetu), w związku z czym Użytkownik nie musi liczyć się z żadnymi dodatkowymi kosztami naliczanymi przez Spółkę poza Ceną Całkowitą. Składając Zamówienie, Użytkownik wyraża zgodę na korzystanie przez nas ze środków porozumiewania się na odległość.

 3. Aby Spółka mogła zawrzeć Umowę, Użytkownik musi utworzyć projekt Zamówienia w Sklepie Internetowym. Projekt ten musi zawierać następujące informacje:

 (a) Informacje o
Towarach, które Użytkownik zamierza nabyć (w Sklepie internetowym Użytkownik wskazuje Towary, których nabyciem jest zainteresowany, klikając przycisk "Dodaj do koszyka");
(b) Informacje o Cenie, Opłacie za wysyłkę
, sposobie płatności Ceny całkowitej oraz żądanym sposobie dostawy Towarów; informacje te zostaną wprowadzone w ramach tworzenia propozycji Zamówienia w interfejsie użytkownika Sklepu internetowego, a informacje o Cenie, Opłacie za wysyłkę i Cenie całkowitej zostaną podane automatycznie w oparciu o Towary i wybrany przez Użytkownika sposób dostawy;
c) Twoje dane identyfikacyjne i kontaktowe wykorzystywane w celu umożliwienia nam dostarczenia Towarów, w szczególności imię, nazwisko, adres dostawy, numer telefonu i adres e-mail;
d) W przypadku Umowy, na podstawie której będziemy dostarczać Ci Towary regularnie i cyklicznie, również jak długo będziemy dostarczać Ci Towary.

 4) Użytkownik może zmieniać i sprawdzać informacje podczas sporządzania Zamówienia do momentu jego utworzenia. Po sprawdzeniu poprzez naciśnięcie przycisku "Złóż zamówienie", Zamówienie zostanie utworzone. Przed naciśnięciem przycisku należy jednak potwierdzić zapoznanie się z niniejszymi Warunkami i wyrażenie na nie zgody, w przeciwnym razie utworzenie Zamówienia nie będzie możliwe. Pole wyboru służy do potwierdzenia i wyrażenia zgody. Po naciśnięciu przycisku "Zakończ zamówienie" wszystkie wypełnione informacje zostaną przesłane bezpośrednio do nas.

 5) Spółka potwierdzi Zamówienie tak szybko, jak to możliwe po jego dostarczeniu do Spółki, wysyłając wiadomość na adres e-mail podany w Zamówieniu. Potwierdzenie będzie zawierać podsumowanie Zamówienia oraz niniejszy Regulamin. Potwierdzenie Zamówienia przez Spółkę stanowi zawarcie Umowy pomiędzy Spółką a Użytkownikiem. Warunki obowiązujące w dniu złożenia Zamówienia stanowią integralną część Umowy.

 6. Mogą wystąpić sytuacje, w których Spółka nie będzie w stanie potwierdzić Zamówienia Użytkownika. Obejmuje to sytuacje, w których Towary nie są dostępne lub gdy Użytkownik zamówi więcej Towarów niż jesteśmy w stanie dostarczyć. Jednakże, zawsze z wyprzedzeniem dostarczymy Użytkownikowi informacje o maksymalnej liczbie Towarów w ramach Sklepu Internetowego i nie powinno to być dla Użytkownika zaskoczeniem. W przypadku, gdy istnieje jakikolwiek powód, dla którego nie możemy potwierdzić Zamówienia, skontaktujemy się z Użytkownikiem i prześlemy mu ofertę zawarcia Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. W takim przypadku Umowa zostanie zawarta w momencie potwierdzenia przez Użytkownika naszej oferty. 

 7) W przypadku podania w Sklepie Internetowym lub w propozycji Zamówienia oczywiście nieprawidłowej Ceny, nie jesteśmy zobowiązani do dostarczenia Użytkownikowi Towarów po tej Cenie, nawet jeśli Użytkownik otrzymał potwierdzenie Zamówienia, a tym samym Umowa została zawarta. W takiej sytuacji niezwłocznie skontaktujemy się z Użytkownikiem i prześlemy mu ofertę zawarcia nowej Umowy w formie zmienionej w stosunku do Zamówienia. W takim przypadku nowa Umowa zostanie zawarta z chwilą potwierdzenia przez Użytkownika naszej oferty. W przypadku, gdy Użytkownik nie potwierdzi naszej oferty nawet w ciągu 3 dni od jej wysłania, będziemy uprawnieni do odstąpienia od zawartej Umowy. Za oczywistą omyłkę w Cenie uważa się na przykład sytuację, w której Cena nie odpowiada zwykłej cenie u innych sprzedawców detalicznych lub brakującą lub brakującą cyfrę.

 8) W przypadku zawarcia Umowy Użytkownik jest zobowiązany do zapłaty Ceny Całkowitej.

 9 W przypadku założenia Konta Użytkownika, Użytkownik może złożyć Zamówienie za jego pośrednictwem. Jednak nawet w tym przypadku Użytkownik jest zobowiązany do sprawdzenia dokładności, prawdziwości i kompletności wstępnie wypełnionych danych. Sposób składania Zamówienia jest jednak taki sam, jak w przypadku Kupującego nieposiadającego Konta Użytkownika, ale zaletą jest brak konieczności wielokrotnego wypełniania danych identyfikacyjnych.

 10) W niektórych przypadkach umożliwiamy skorzystanie z rabatu na zakup Towarów. Aby rabat został przyznany, należy wpisać dane dotyczące rabatu we wcześniej wyznaczonym polu w propozycji Zamówienia. Jeśli to zrobisz, Towary zostaną dostarczone ze zniżką.


IV. KONTO UŻYTKOWNIKA

 1) Dostęp do Konta Użytkownika jest możliwy po zarejestrowaniu się w Sklepie Internetowym.

 2. Rejestrując się w celu założenia Konta Użytkownika, Użytkownik jest odpowiedzialny za podanie wszystkich wprowadzonych informacji w sposób prawidłowy i zgodny z prawdą oraz za ich aktualizację w przypadku zmiany.

 3) Dostęp do Konta Użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Obowiązkiem użytkownika jest zachowanie poufności w odniesieniu do tego dostępu i nieprzekazywanie tych informacji nikomu. W przypadku ich niewłaściwego wykorzystania nie ponosimy za to odpowiedzialności.

 4) Konto użytkownika jest kontem osobistym i w związku z tym użytkownik nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z niego.

 5. możemy usunąć konto użytkownika, w szczególności jeśli użytkownik nie korzystał z niego przez ponad 24 miesiące lub jeśli naruszył zobowiązania wynikające z Umowy.

 6. Konto Użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności z powodu koniecznej konserwacji sprzętu i oprogramowania.


V. CENY I WARUNKI PŁATNOŚCI, ZASTRZEŻENIE WŁASNOŚCI

 1. cena jest zawsze wskazana w sklepie internetowym, w propozycji Zamówienia i oczywiście w Umowie. W przypadku rozbieżności między ceną Towaru podaną w Sklepie internetowym a ceną podaną w Propozycji zamówienia, zastosowanie ma cena podana w Propozycji zamówienia i jest ona zawsze taka sama jak cena podana w Umowie. W Propozycji Zamówienia wskazana jest również cena wysyłki lub warunki, na jakich wysyłka jest bezpłatna.

 2. Cena Całkowita zawiera podatek VAT, w tym wszelkie opłaty przewidziane prawem.

 3) Płatność Ceny Całkowitej będzie wymagana od Użytkownika po zawarciu Umowy i przed dostawą Towarów.
Użytkownik może zapłacić Cenę Całkowitą
w następujący sposób. W
takim przypadku płatność zostanie dokonana za pośrednictwem bramki płatniczej ComGate Payments a.s., zgodnie z warunkami dostępnymi na stronie internetowej https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana. W przypadku płatności kartą online, Całkowita Cena jest płatna w ciągu 7 dni. W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z nami lub wystawcą bramki płatniczej, tj. ComGate Payments, a.s., Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové, E-mail: platby-podpora@comgate.cz, Tel: +420 228 224 267
b) Przelew bankowy. Informacje dotyczące płatności prześlemy w potwierdzeniu zamówienia. W przypadku płatności przelewem bankowym Całkowita Cena jest płatna w ciągu 7 dni.
c) Natychmiastowy przelew bankowy. W tym przypadku płatność jest dokonywana za pośrednictwem bramki płatniczej ComGate Payments Inc. i podlega warunkom dostępnym na stronie internetowej https://www.comgate.cz/cz/platebni-brana. W przypadku reklamacji prosimy o kontakt z ComGate Payments, a.s., Gočárova třída 1754 / 48b, Hradec Králové, E-mail: platby-podpora@comgate.cz, Tel: +420 228 224 267. W przypadku płatności przelewem bankowym Całkowita Cena jest płatna w ciągu 7 dni.
d) Inne metody płatności określone w bramce płatności, tj. płatność QR, płatność odroczona i płatność w częściach trzecich bez zwiększenia.
e) Płatność za pobraniem. W tym przypadku płatność zostanie dokonana przy dostawie Towarów. W przypadku płatności za pobraniem, Cena Całkowita jest płatna przy odbiorze Towarów.
f) Gotówka przy odbiorze osobistym.
 Gotówką można zapłacić za Towary w przypadku ich odbioru w siedzibie Spółki. W przypadku płatności gotówką przy odbiorze osobistym, Cena Całkowita jest płatna przy odbiorze Towarów.

 4. Faktura zostanie wystawiona w formie elektronicznej po dokonaniu płatności Ceny Całkowitej i zostanie wysłana na adres e-mail Użytkownika. Faktura zostanie również fizycznie dołączona do Towarów i będzie dostępna na Koncie Użytkownika.

 5) Własność Towarów przechodzi na Użytkownika dopiero po zapłaceniu Ceny Całkowitej i przejęciu Towarów w posiadanie. W przypadku płatności przelewem bankowym, Całkowita Cena jest płacona poprzez uznanie naszego konta, w przeciwnym razie jest płacona w momencie płatności.


VI. DOSTAWA TOWARÓW, PRZENIESIENIE RYZYKA USZKODZENIA TOWARÓW

 1. Towary zostaną dostarczone Użytkownikowi w wybrany przez niego sposób, przy czym Użytkownik może wybrać jedną z następujących opcji:
a) Odbiór osobisty w punkcie odbioru w Holečkova 2538/5, 370 04 Czeskie Budziejowice;
b) Odbiór osobisty w punktach dostawy przewoźników
z wyboru w drugim kroku w koszyku
;
 c) Dostawa za pośrednictwem firm transportowych z wyboru w drugim kroku w koszyku;

 2. Towary mogą być dostarczane na terenie Republiki Czeskiej i Słowackiej.

 3) Czas dostawy Towarów zawsze zależy od ich dostępności oraz od wybranej metody dostawy i płatności. Szacowany czas dostawy Towarów zostanie podany w potwierdzeniu Zamówienia. Czas wskazany w sklepie internetowym jest jedynie orientacyjny i może różnić się od rzeczywistego czasu dostawy. W przypadku odbioru osobistego w naszej siedzibie, zawsze poinformujemy o możliwości odbioru Towaru za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 4) Po otrzymaniu Towaru od przewoźnika, obowiązkiem Użytkownika jest sprawdzenie integralności opakowania Towaru, a w przypadku jakichkolwiek wad, niezwłoczne powiadomienie przewoźnika i nas. W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek wady opakowania wskazującej na ingerencję w przesyłkę, Użytkownik nie ponosi odpowiedzialności za przyjęcie Towaru od Przewoźnika.

 5. w przypadku naruszenia przez Użytkownika obowiązku przyjęcia Towarów, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie VI.4 Warunków, nie skutkuje to naruszeniem przez nas obowiązku dostarczenia Towarów Użytkownikowi. Jednocześnie, brak przyjęcia Towarów przez Użytkownika nie będzie stanowić odstąpienia od Umowy pomiędzy nami a Użytkownikiem. Jednakże w takim przypadku będziemy mieć prawo do odstąpienia od Umowy na podstawie istotnego naruszenia Umowy przez Użytkownika. Jeśli zdecydujemy się skorzystać z tego prawa, odstąpienie będzie skuteczne w dniu, w którym doręczymy odstąpienie Użytkownikowi. Odstąpienie od Umowy nie ma wpływu na jakiekolwiek roszczenia o zapłatę Ceny za transport lub ewentualne odszkodowanie.

 6) Jeżeli z przyczyn leżących po stronie Subskrybenta Towary są dostarczane wielokrotnie lub w inny sposób niż uzgodniono w Umowie, Subskrybent jest zobowiązany do zwrotu Spółce kosztów takiej powtórnej dostawy. Szczegóły dotyczące płatności tych kosztów zostaną przesłane na adres e-mail Użytkownika podany w Umowie i są płatne w terminie 14 dni od otrzymania wiadomości e-mail.

 7. Ryzyko uszkodzenia Towarów przechodzi na Użytkownika w momencie odbioru Towarów przez Użytkownika. W przypadku, gdy Użytkownik nie odbierze Towarów, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie VI.4 Warunków, ryzyko uszkodzenia Towarów przechodzi na Użytkownika w momencie, w którym miał on możliwość odebrania Towarów, ale z przyczyn od niego niezależnych nie odebrał ich. Przejście ryzyka uszkodzenia Towaru oznacza, że od tego momentu Użytkownik ponosi wszelkie konsekwencje związane z utratą, zniszczeniem, uszkodzeniem lub pogorszeniem stanu Towaru.

 8. w przypadku, gdy Towary nie zostały wymienione jako dostępne w magazynie w Sklepie internetowym i wskazano orientacyjny okres dostępności, zawsze poinformujemy Użytkownika w przypadku:
a) nadzwyczajnego niepowodzenia w produkcji Towarów
, w którym to przypadku zawsze poinformujemy Użytkownika
o nowym przewidywanym okresie dostępności lub informacji, że Towary nie mogą zostać dostarczone;
b) opóźnienia w dostawie Towarów od naszego dostawcy, w którym to przypadku zawsze poinformujemy Użytkownika o nowym przewidywanym okresie dostawy.

 9. W przypadku, gdy z jakiegokolwiek powodu Spółka nie będzie w stanie dostarczyć Towarów Użytkownikowi nawet w ciągu 30 dni od upływu terminu dostawy określonego w Potwierdzeniu Zamówienia, Spółka i Użytkownik będą uprawnieni do odstąpienia od Umowy.


VII. PRAWA Z TYTUŁU WADLIWEGO WYKONANIA

 1. gwarantujemy, że w momencie przejścia ryzyka uszkodzenia Towarów zgodnie z punktem VI.7 Warunków, Towary są wolne od wad, w szczególności, że: (a) posiada
właściwości, które uzgodniliśmy z Państwem, a jeśli nie zostało to wyraźnie uzgodnione, to te, które określiliśmy w opisie Towarów lub których można oczekiwać ze względu na charakter Towarów;
(b) nadaje się do celów, które określiliśmy lub do celów, które są zwyczajowe dla Towarów tego rodzaju; (
c) jest jakości lub wykonania uzgodnionej próbki, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone na podstawie próbki;
(d) ma odpowiednią ilość i wagę;
(e) spełnia wymagania nałożone na niego przez prawo;
(f) nie jest obciążony prawami osób trzecich.

 2. Prawa i obowiązki dotyczące praw wynikających z wadliwego wykonania regulują odpowiednie ogólnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy §§ 1914 do 1925, 2099 do 2117 i 2161 do 2174 kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów, z późniejszymi zmianami).

 3. w przypadku, gdy Towary są wadliwe, tj. w szczególności, gdy którykolwiek z warunków określonych w art. VII.1
 nie jest spełniony, Użytkownik może powiadomić nas o takiej wadzie i skorzystać z praw wynikających z wadliwego wykonania (tj. reklamować Towary), wysyłając wiadomość e-mail lub list na nasze adresy wskazane w naszych danych identyfikacyjnych. Użytkownik może również skorzystać z udostępnionego przez nas wzoru formularza, który stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu, w celu złożenia reklamacji. Korzystając z prawa do wadliwego wykonania, użytkownik musi wybrać sposób usunięcia wady i nie może później zmienić tego wyboru, z wyjątkiem przypadków określonych w punkcie 7.4, bez zgody London General Insurance Company Limited. Rozliczymy roszczenie zgodnie z prawem do wadliwego wykonania, z którego skorzystał Klient. W przypadku, gdy Klient nie zdecyduje się na usunięcie wady, przysługują mu prawa określone w punkcie 7.5, nawet w sytuacjach, w których wadliwe wykonanie stanowiło istotne naruszenie Umowy.

 4 Jeśli wadliwe wykonanie stanowi istotne naruszenie Umowy, Użytkownikowi przysługują następujące prawa: a) do usunięcia wady
poprzez dostawę nowych Towarów bez wad lub poprzez dostawę brakującej części Towarów;
b) do usunięcia wady poprzez naprawę Towarów;
c) do otrzymania rozsądnego rabatu od Ceny;
d) do odstąpienia od Umowy.

 Jeśli użytkownik zdecyduje się na usunięcie wady zgodnie z a) lub b), a my nie usuniemy wady w ten sposób w rozsądnym terminie określonym przez nas lub poinformujemy użytkownika, że w ogóle nie usuniemy wady w ten sposób, użytkownik ma prawa wynikające z c) i d), nawet jeśli pierwotnie nie zażądał ich w ramach roszczenia. Jednocześnie, jeśli użytkownik zdecyduje się na usunięcie wady poprzez naprawę Towarów, a my stwierdzimy, że wada jest nieusuwalna, powiadomimy o tym użytkownika i będzie on mógł wybrać inną metodę usunięcia wady.

 5 Jeśli wadliwe wykonanie stanowi nieistotne naruszenie Umowy, użytkownikowi przysługują następujące prawa:
a) do usunięcia wady poprzez dostawę nowych Towarów bez wad lub dostawę brakującej części Towarów;
b) do usunięcia wady poprzez naprawę Towarów;
c) do otrzymania rozsądnego rabatu od Ceny.

 Jeśli jednak nie usuniemy wady w terminie lub odmówimy usunięcia wady, użytkownik ma prawo odstąpić od Umowy. Użytkownik może również odstąpić od Umowy, jeśli nie może prawidłowo korzystać z Towarów z powodu ponownego wystąpienia wad po naprawie Towarów lub jeśli Towary mają wiele wad.

 6) W przypadku istotnego lub nieistotnego naruszenia użytkownik nie może odstąpić od Umowy ani żądać dostarczenia nowej rzeczy, chyba że może zwrócić Towary w stanie, w jakim je otrzymał. Nie dotyczy to następujących przypadków:
(a) jeżeli stan Towarów uległ zmianie w wyniku kontroli przeprowadzonej w celu wykrycia wady
; (b) jeżeli Towary były używane przed wykryciem wady;
(c) jeżeli niemożność zwrotu Towarów w stanie niezmienionym nie była spowodowana działaniem lub zaniechaniem użytkownika; lub
(d) jeżeli Towary zostały sprzedane, zużyte lub zmienione przez użytkownika w zwykłym toku używania przed wykryciem wady; Jednakże, jeśli miało to miejsce tylko w części, obowiązkiem użytkownika jest zwrot części Towarów, które mogą zostać zwrócone, w którym to przypadku użytkownik nie otrzyma zwrotu części Ceny odpowiadającej korzyściom z użytkowania części Towarów.

 7. w ciągu 3 dni od otrzymania reklamacji potwierdzimy użytkownikowi pocztą elektroniczną, że otrzymaliśmy reklamację, kiedy ją otrzymaliśmy oraz szacowany czas rozpatrzenia reklamacji. Rozpatrzymy reklamację bez zbędnej zwłoki, ale nie później niż w ciągu 30 dni od jej otrzymania. Termin ten może zostać przedłużony za obopólną zgodą. Jeśli termin upłynie bezskutecznie, użytkownik może odstąpić od Umowy.

 8. o rozstrzygnięciu reklamacji poinformujemy Użytkownika pocztą elektroniczną. Jeśli reklamacja jest uzasadniona, Użytkownik będzie uprawniony do zwrotu uzasadnionych poniesionych kosztów. Użytkownik jest zobowiązany do udokumentowania tych kosztów, np. paragonami lub potwierdzeniami wysyłki. W przypadku, gdy wada została usunięta poprzez dostarczenie nowych Towarów, obowiązkiem Użytkownika jest zwrócenie nam oryginalnych Towarów, przy czym koszty takiego zwrotu poniesiemy my.

 9) Jeśli Użytkownik jest przedsiębiorcą, jego obowiązkiem jest powiadomienie o wadzie i złożenie reklamacji bez zbędnej zwłoki po jej wykryciu, ale nie później niż trzy dni po otrzymaniu Towarów.

 10) Jeśli Użytkownik jest konsumentem, ma prawo skorzystać z uprawnień wynikających z wadliwego wykonania w przypadku wady, która wystąpiła w Towarach konsumpcyjnych w ciągu 24 miesięcy od otrzymania Towaru.

 11 Postanowienia dotyczące prawa do wad nie mają zastosowania w przypadku:
a) Towarów, które są sprzedawane po niższej cenie za wadę, dla której uzgodniono niższą cenę;
b) zużycia Towarów spowodowanego ich normalnym użytkowaniem;
c) Towarów używanych za wadę odpowiadającą poziomowi użytkowania lub zużycia Towarów w momencie ich odbioru;
d) jeżeli wynika to z charakteru Towarów.


VIII. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

 1. Odstąpienie od Umowy, tj. rozwiązanie stosunku umownego między Spółką a Klientem od momentu jego powstania, może nastąpić z przyczyn i w sposób określony w niniejszym artykule lub w innych postanowieniach Warunków, w których wyraźnie wspomniano o możliwości odstąpienia.

 2. W przypadku, gdy Użytkownik jest konsumentem, tj. osobą nabywającą Towar poza zakresem prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Towaru zgodnie z postanowieniami §1829 Kodeksu cywilnego. W przypadku zawarcia przez nas Umowy, której
przedmiotem jest kilka rodzajów Towarów lub dostawa kilku części Towarów, termin ten rozpoczyna bieg w dniu dostawy ostatniej części Towaru, a w przypadku zawarcia przez nas Umowy, na podstawie której będziemy dostarczać Państwu Towary regularnie i wielokrotnie, termin ten rozpoczyna bieg w dniu dostawy pierwszej dostawy. Użytkownik może odstąpić od Umowy w dowolny możliwy do udowodnienia sposób (w szczególności wysyłając wiadomość e-mail lub list na nasz adres podany w naszych danych identyfikacyjnych). Użytkownik może również skorzystać z udostępnionego przez nas wzoru formularza odstąpienia od Umowy, który stanowi Załącznik 2 do Regulaminu.

 3. Jednakże, nawet jako konsument, Użytkownik nie może odstąpić od Umowy, jeżeli jej przedmiotem są
(
a) Towary, których
Cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli Sprzedającego
i które mogą wystąpić w okresie odstąpienia;
(b) dostawa napojów alkoholowych, które mogą być dostarczone po upływie trzydziestu dni i których Cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli Sprzedającego;
c) Towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem Użytkownika lub dla jego osoby;
d) Towarów łatwo psujących się i Towarów, które zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi po dostawie; e) Towary
w zapieczętowanym opakowaniu, które zostały wyjęte z opakowania i nie mogą zostać zwrócone ze względów higienicznych;
f) dostawa nagrań dźwiękowych lub wizualnych lub programów komputerowych, w przypadku których oryginalne opakowanie zostało uszkodzone;
g) dostawa gazet, periodyków lub czasopism;
h) dostawa treści cyfrowych, chyba że zostały one dostarczone na nośniku materialnym i zostały dostarczone za uprzednią wyraźną zgodą Użytkownika przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, a Spółka poinformowała Użytkownika, że nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy.

 (4) Okres odstąpienia zgodnie z punktem VIII.2 Warunków uznaje się za zachowany, jeśli Klient prześle nam powiadomienie o odstąpieniu od Umowy w tym okresie.

 (5) W przypadku odstąpienia od Umowy, Cena zostanie zwrócona Użytkownikowi w ciągu 14 dni od daty skutecznego odstąpienia od Umowy na rachunek, z którego została pobrana lub na rachunek wybrany przez Użytkownika w celu odstąpienia od Umowy. Kwota nie zostanie jednak zwrócona, dopóki Użytkownik nie zwróci nam Towarów lub nie udowodni, że zostały one do nas odesłane. Prosimy o zwrócenie nam Towarów w stanie czystym, w miarę możliwości wraz z oryginalnym opakowaniem.

 6) W przypadku odstąpienia od Umowy zgodnie z art. VIII.2 Warunków, Klient zwróci nam Towary w ciągu 14 dni od odstąpienia od Umowy i poniesie koszty zwrotu Towarów do nas. Użytkownik jest z kolei uprawniony do zwrotu Opłaty za wysyłkę przez Spółkę, ale tylko w kwocie odpowiadającej najtańszej metodzie wysyłki oferowanej przez Spółkę w celu dostarczenia Towarów. W przypadku odstąpienia od Umowy z powodu naruszenia Umowy przez Spółkę, Spółka pokryje również koszty zwrotu Towarów do Spółki, ale ponownie tylko do wysokości Opłaty za wysyłkę odpowiadającej najtańszemu oferowanemu przez Spółkę sposobowi dostawy Towarów.

 7. Klient ponosi odpowiedzialność wobec London General Insurance Company Limited za szkody w przypadkach, gdy Towary zostaną uszkodzone w wyniku obchodzenia się z nimi przez Klienta w sposób inny niż konieczny ze względu na ich charakter i właściwości. W takim przypadku London General Insurance Company Limited wystawi Użytkownikowi fakturę za wyrządzone szkody po zwrocie Towarów do London General Insurance Company Limited z terminem płatności wynoszącym 14 dni. Jeśli London General Insurance Company Limited nie zwróciła jeszcze Klientowi Ceny, London General Insurance Company Limited będzie uprawniona do potrącenia roszczenia o zwrot kosztów z roszczeniem Klienta o zwrot Ceny.

 8. London General Insurance Company Limited ma prawo odstąpić od Umowy w
dowolnym momencie przed dostarczeniem Towarów do Klienta, jeżeli istnieją obiektywne powody, dla których Towary nie mogą zostać dostarczone (w szczególności powody po stronie osób trzecich lub powody wynikające z charakteru Towarów), nawet przed upływem terminu określonego w art. VI.9 Warunków. Możemy również odstąpić od Umowy, jeśli jest oczywiste, że użytkownik celowo podał nieprawidłowe informacje w Zamówieniu. W przypadku, gdy Użytkownik nabywa Towary w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, tj. jako przedsiębiorca, Spółka ma prawo odstąpić od Umowy w dowolnym momencie, nawet bez podania przyczyny.


IX. ROZSTRZYGANIE SPORÓW Z KONSUMENTAMI

 1. nie jesteśmy związani żadnymi kodeksami postępowania w odniesieniu do kupujących w rozumieniu art. 1826 (1) (e) kodeksu cywilnego.

 2. Reklamacje konsumentów rozpatrujemy za pośrednictwem adresu elektronicznego info@panlesa.cz. Informacje o rozpatrzeniu reklamacji prześlemy na adres elektroniczny kupującego.

 3) Czeska Inspekcja Handlowa z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, numer identyfikacyjny: 000 20 869, adres internetowy: http://www.coi.cz,
 jest właściwa do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z Umowy. Internetowa platforma rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między sprzedawcą a kupującym, który jest konsumentem, wynikających z umowy kupna zawartej drogą elektroniczną.

 Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).


X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 1 Jeśli nasz stosunek prawny z użytkownikiem ma charakter międzynarodowy (np. wysyłamy towary poza Republikę Czeską), stosunek ten będzie zawsze podlegał prawu Republiki Czeskiej. Jeśli jednak użytkownik jest konsumentem, niniejsza umowa nie ma wpływu na jego prawa wynikające z przepisów prawa.

 2. Wszelka pisemna korespondencja z użytkownikiem będzie dostarczana pocztą elektroniczną. Nasz adres e-mail znajduje się obok naszych danych identyfikacyjnych. Będziemy dostarczać korespondencję na adres e-mail Użytkownika podany w Umowie, na Koncie Użytkownika lub za pośrednictwem którego Użytkownik skontaktował się z nami.

 3. Umowa może zostać zmieniona wyłącznie w drodze pisemnego porozumienia między nami. Jesteśmy jednak uprawnieni do zmiany niniejszych Warunków, ale taka zmiana nie będzie miała wpływu na już zawartą Umowę, a jedynie na Umowę zawartą po wejściu zmiany w życie. Poinformujemy jednak użytkownika o zmianie tylko wtedy, gdy użytkownik utworzył Konto użytkownika (aby mieć te informacje na wypadek zamówienia nowych Towarów, ale zmiana nie daje prawa do rozwiązania umowy, ponieważ nie mamy Umowy, która może zostać rozwiązana) lub mamy dostarczać użytkownikowi Towary w sposób regularny i powtarzalny na podstawie Umowy. Informacje o zmianie prześlemy na adres e-mail użytkownika co najmniej 14 dni przed wejściem zmiany w życie. Jeśli nie otrzymamy powiadomienia od użytkownika w ciągu 14 dni od wysłania informacji o zmianie, nowe warunki staną się częścią naszej Umowy i będą miały zastosowanie do następnej dostawy Towarów po wejściu zmiany w życie. Okres wypowiedzenia w przypadku złożenia wypowiedzenia wynosi 2 miesiące.

 4. w przypadku działania siły wyższej lub zdarzeń, których nie można przewidzieć (klęska żywiołowa, pandemia, awarie operacyjne, awarie podwykonawców itp.), nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody spowodowane w wyniku lub w związku z działaniem siły wyższej, a jeśli stan siły wyższej trwa dłużej niż 10 dni, zarówno my, jak i użytkownik mamy prawo odstąpić od Umowy.

 5) Przykładowy formularz roszczenia i przykładowy formularz odstąpienia od umowy są załączone do Warunków.

 6. Umowa, w tym Warunki, jest przechowywana przez nas w formie elektronicznej, ale nie jest dostępna dla Klienta. Użytkownik zawsze otrzyma jednak niniejsze Warunki i Potwierdzenie Zamówienia wraz z podsumowaniem Zamówienia pocztą elektroniczną, a zatem zawsze będzie miał dostęp do Umowy bez naszego udziału. Zalecamy, aby zawsze zapisywać Potwierdzenie Zamówienia i Warunki.

  1. W ramach programu Verified by Customers, w którym uczestniczy nasz sklep internetowy, określamy poziom zadowolenia użytkownika z dokonanego zakupu za pomocą ankiet wysyłanych pocztą elektroniczną. Są one wysyłane za każdym razem, gdy dokonujesz u nas zakupu, chyba że odmówisz ich otrzymywania zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy nr 480/2004 Coll. o niektórych usługach społeczeństwa informacyjnego. Przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłania ankiet w ramach programu Verified by Customers odbywa się na podstawie naszego uzasadnionego interesu, który polega na określeniu zadowolenia użytkownika z dokonanego u nas zakupu. Korzystamy z usług podmiotu przetwarzającego Heureka.cz, operatora portalu Heureka.cz, w celu wysyłania kwestionariuszy, oceny opinii i analizy naszej pozycji rynkowej; w tym celu możemy przekazywać informacje o zakupionych towarach i adres e-mail. Dane osobowe użytkownika nie są przekazywane osobom trzecim do ich własnych celów podczas wysyłania kwestionariuszy e-mail. Użytkownik może w dowolnym momencie sprzeciwić się wysyłaniu kwestionariuszy e-mail w ramach programu Customer Verified, odrzucając dalsze kwestionariusze za pomocą łącza znajdującego się w wiadomości e-mail z kwestionariuszem. Jeśli użytkownik wyrazi sprzeciw, nie będziemy dalej wysyłać mu kwestionariusza.

    8. Niniejsze Warunki wchodzą w życie z dniem 05.11.2023 r.

 

ZAŁĄCZNIK 1 - FORMULARZ SKARGI

Adresat: ForestHunt s.r.o., Holečkova 2538/5, 370 04 Czeskie Budziejowice, Republika Czeska

Zgłaszanie roszczeń

Data zawarcia Umowy:

 

Imię i nazwisko:

 

Adres:

 

Adres e-mail:

 

Towary, które są reklamowane:

 

Opis wad Towaru:

 

Sugerowany sposób rozliczenia reklamacji, w stosownych przypadkach, ze wskazaniem numeru rachunku bankowego do udzielenia rabatu:

 

Jednocześnie proszę o potwierdzenie roszczenia, wskazując, kiedy skorzystałem z tego prawa, jaka jest treść roszczenia wraz z moim roszczeniem, w tym data i sposób rozliczenia roszczenia.

 

Data:

Podpis:
 

ZAŁĄCZNIK 2 - FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY

Adresat: ForestHunt s.r.o., Holečkova 2538/5, 370 04 Czeskie Budziejowice, Republika Czeska

Niniejszym oświadczam, że odstępuję od Umowy:

Data zawarcia Umowy:

 

Imię i nazwisko:

 

Adres:

 

Adres e-mail:

 

Specyfikacja Towarów, których dotyczy Umowa:

 

Sposób zwrotu otrzymanych środków, w tym, w stosownych przypadkach, numer rachunku bankowego:

 

 

Kupujący będący konsumentem ma prawo odstąpić od już zawartej umowy kupna-sprzedaży w ciągu 14 dni od daty otrzymania towaru, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kary, jeżeli zamówił towar za pośrednictwem sklepu internetowego spółki ForestHunt s.r.o. ("Spółka") lub innych środków porozumiewania się na odległość, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w § 1837 ustawy nr 89/2012 Dz. Kupujący powinien poinformować Spółkę o odstąpieniu od umowy w formie pisemnej na adres siedziby Spółki lub drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w formularzu zamówienia.

Jeżeli kupujący, będący konsumentem, odstąpi od umowy kupna-sprzedaży, jest on zobowiązany do odesłania lub przekazania Spółce towarów, które otrzymał od Spółki, bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.

Jeżeli Kupujący, będący konsumentem, odstąpi od umowy kupna-sprzedaży, Spółka zwróci mu bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży, wszystkie środki pieniężne (cenę zakupu dostarczonych towarów), w tym koszt dostawy, które otrzymała od niego na podstawie umowy kupna-sprzedaży, w ten sam sposób. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostawy inny niż najtańszy sposób dostawy oferowany przez Spółkę, Spółka zwróci Kupującemu koszt dostawy wyłącznie w kwocie odpowiadającej najtańszemu oferowanemu sposobowi dostawy. Spółka nie jest zobowiązana do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków pieniężnych, zanim Kupujący nie wyda towaru Spółce lub nie udowodni, że wysłał towar do Spółki.

 

Data:

Podpis: